Ücretsiz Danışmanlık İçin Arayın : 0 224 222 82 62

AdWords Kampanyalarından Verim Sağlamak İçin Ne Yapılmalı?

29Kasım2017

AdWords Kampanyalarından Verim Sağlamak İçin Ne Yapılmalı?

AdWords Kampanyalarından Verim Sağlamak İçin Ne Yapılmalı?

Radyo, televizyon, gazete gibi ana akım iletişim kanallarında yayınlanan reklamlar ile internet reklamları arasında büyük bir fark bulunuyor. Ana akım kanallar kitlelere, internet reklamları ise bireye hitap eder. Doğru işlemleri yaparak ve başarılı çözümler üreterek reklam bütçesini verimli kullanmak ve dönüşüm sağlamak mümkün. Bunun için internetteki reklam kanallarını iyi analiz etmek gerekiyor.

Dönüşüm Sağlamak İçin Ne Yapmak Gerekir?

Dönüşümün ilk koşulu etkileşimdir. Adwords gibi reklam hizmetlerini ve sosyal medyayı etkili bir biçimde kullanarak ürün ve hizmetlerinizin satışını sağlayabilir ve markanızın bilinirliğini arttırabilirsiniz.

Google Adwords

Adwords, diğer reklam sistemlerine göre daha etkili olduğu ve spesifik çözümler üretmeye yardımcı olduğu için tercih ediliyor. Reklamlar yalnızca ilgili içerikleri barındıran sitelerde kabul ediliyor, bu yüzden ürünlerinizi ve hizmetlerinizi doğrudan hedefine ulaştırmanızda yardımcı oluyor.


Metin Reklamları

Firmanızı, hizmetlerinizi tanıtmak, internet kullanıcılarını kampanyalarınızdan ve fırsatlarınızdan haberdar etmek için banner reklamlarını kullanabilirsiniz.

İyi hazırlanmamış bir metin reklamı, kullanıcının ilgisini cezp etmek şöyle dursun, markaya karşı antipati oluşmasını sağlayabilir. Metin reklamı hazırlarken saniyeler içinde ilgi çekecek ve olumlu izlenim yaratacak bir içerik üretmek, kullanıcıyı firmayı incelemeye ikna etmek gerekir. Dönüşüm her zaman gösterim oranına göre düşük olmaktadır, dolayısıyla reklamınızın görüntülenmesi tek başına yeterli değildir ve iyi bir reklam kampanyası etkileşimi dönüşüme çevirecek çözümler gerektirir.

Ürün Reklamları

Alışveriş reklamları, kullanıcıyı doğrudan satın alma işlemine yönlendiren reklamlardır. Satılan her ürün için farklı rakamlar ve sayfalar oluşturmaya gerek kalmadan, Google Merchants optimizasyonuyla çalışırlar. Ürünlerin bilgilerini bir XML dosyasına kaydederek, Merchants hesabınızda yer alan bu dosyayı Adwords ile optimize etmeniz yeterlidir.
Bing, Amazon gibi firmalar da alışveriş reklamı hizmeti veriyor ancak Google Adwords bünyesindeki ürün reklamlarının dönüşüm oranının diğerlerine göre daha yüksek olduğunu belirtmekte fayda var.

Remarketing

Müşterinin ilgisini çektikten sonra yapmanız gereken bu ilginin devam etmesini sağlamaktır. Remarketing, tam olarak bu işe yarıyor. Cookie bazlı bir teknolojiyle işleyen remarketing, sitenizi ziyaret eden kişilerin firma ve ürün reklamlarınızı görmesini sağlar. Hedeflediğiniz kullanıcı kitlesinin müşteriye dönüşmesini sağlayarak dönüşüm oranını arttırır. Ürün ve hizmetlerinizle ilgilenen müşterileri firmanızla ilgilenmeye ikna etmek için etkili bir yöntemdir.


Reklam Servislerini Etkili Kullanmak

Bir reklam kampanyası oluştururken, temel amacınız etkileşim yaratmak ve etkileşim sonucunda dönüşüm elde etmek olmalıdır.
Reklamınızın gösteriliyor olması kendi başına bir şey ifade etmez. Nitekim düşük bir bütçeyle Adwords’den ve diğer reklam servislerinden verim almak mümkün olduğu gibi, yanlış bir hedefleme yapıldığında geniş bir bütçenin boşa gitmesi mümkündür. Reklam kampanyaları sürekli takip ve analiz gerektirir.
Kampanyalardan dönüşüm sağlamanın ve kitleyi genişletmenin yolu, etkileşimleri analiz etmekten geçer. İnternet kullanıcısı bir dakika içinde onlarca reklama maruz kalabilir ve bu reklamlar arasından firmanızı seçmeye ikna olması gerekir. Bu da Google Analytics gibi araçları etkin bir biçimde kullanmayı gerektiriyor.


Neden Bir Danışmanlık Hizmeti Almalıyım?

Çevrimiçi reklam hizmetlerinin takibi, analizi ve dönüşüm sağlamak için yapılan çalışmalar ciddi zaman ve uzmanlık gerektiriyor. Adwords’ün ya da Google Analytics’in çalışma sistemini bilmek, nitelikli bir kampanya yürütmek için tek başına yeterli değil. Kullanıcıyı web sayfalarının ya da arama sonuçlarının çeşitli yerlerine yerleştirilmiş metinlerle saniyeler içinde ikna edebilmek zordur ve uzmanlık gerektirir. Bu yüzden reklam kampanyasını AdWords yönetimi, müşteri analizi, metin yazarlığı, içerik yönetimi, görsel tasarım gibi konularda uzman kişilerden oluşan bir ekibin yönetmesi gerekir. Reklam bütçesinden verim almanın tek yolu, müşteriye hem görsel hem de metin olarak hitap edecek, anında dönüşüm yaratacak kampanyaların üretilmesidir.
AdWords’ü ve diğer reklam hizmetlerini kullanarak markanızın bilinirliğini arttırmak için bize ulaşabilirsiniz.


  • 29 Kasım 2017
  • Eticaret Uzmanı

E-Ticaret Sistemleri Kategorisindeki Diğer Yazılar