Ücretsiz Danışmanlık İçin Arayın : 0 224 222 82 62

E-Ticarette Rekabet Gücü Kazanmak

23Kasım2017

E-Ticarette Rekabet Gücü Kazanmak

Rekabet, serbest piyasa ekonomisinin temel dinamikleri arasında yer alıyor. Bir firmanın başarılı olabilmek için ürün ve hizmet kalitesi kadar rekabet gücüne de sahip olması gerekiyor. Bu ilke, serbest ticaretin en erken dönemlerinden beri geçerli olmakla birlikte, günümüzde de önemini koruyor. Hatta ekonominin ve ticaretin internet ağırlıklı olarak ilerlediğini düşününce, rekabet gücünün eskisinden daha zor elde edildiğini söyleyebiliriz.

Image titleE-Ticaret Sistemi ve Rekabetin Önemi

İnternette yer almak bugün firmalar için büyük bir gereklilik. Sanal mecrada yer almayan bir firmanın kitlesini büyütmesi ve ayakta kalması mümkün değil. Diğer yandan, e-ticaret sistemi firmalar için ciddi bir avantaj sağlıyor. Stoktaki ürünlerin fiziksel bir ortama gerek olmadan satılmasına yardımcı oluyor. Ancak bir e-ticaret sitesine sahip olmak, ciddi bir rekabete girmek anlamına geliyor.
Sitenizi inceleyen bir kullanıcı, saniyeler içinde başka bir alternatif bulabilir. Müşteriyi elde tutmak bu bakımdan fiziksel satışa göre çok daha zordur. Bir e-ticaret siteniz varsa, sizinle aynı ürünü sunan binlerce firma arasından cazip konuma gelmeniz gerekir. Ayrıca dünyanın her yerine satış yapan Amazon, Aliexpress, Ebay gibi firmalar da rakibiniz konumundadır. Tüm bunların arasından ön plana çıkarak müşteri çekmek için e-ticaret sitesini iyi bir biçimde yönetmeniz ve dikkat çekici hâle getirmeniz gerekecektir.

Rekabet gücüne Sahip Olmak İçin Ne Gerekir?

  • SEO, e-ticaretin ilk adımıdır. Firmanızın bilinir hâle gelmesi ve müşteri kazanması için, sitenizin hizmetiniz ile ilgili anahtar kelimelerde ilk sıralarda çıkması gerekir. Bunun yolu da arama motoru optimizasyonu yapmaktan geçer.
  • Firmanızın doğru kitleye hitap etmesi önemlidir. Ürünlerinizin hitap ettiği insanların yaş, eğitim seviyesi, lokasyon, cinsiyet gibi özelliklere göre sınıflandırılması satışı kolaylaştıracaktır. Diğer yandan hedef kitle seçimini doğru yapmadığınız takdirde devasa bir reklam bütçesinin boşa harcanmış olacağını da belirtmek gerekiyor.
  • İnternetten alışveriş yapan kullanıcılar karar değiştirmeye meyillidir. Sitenizdeki en ufak bir aksilik, kullanıcının alternatif bir platform seçmesine ve müşteri kaybetmenize sebep olabilir. Kullanıcıyı sitede tutmak ürün satmanın tek yoludur. Bu yüzden sitenizin fonksiyonel olması, kolay kullanılabilen ve ana sayfa üzerinden bütün opsiyonlara ulaşılabilen bir arayüze sahip olması gerekir.
  • Sitenin görsel tasarımı ilgi çekici olmalıdır. Arayüz fonksiyonel olsa bile, rahatsız edici bir görsel yerleşim kullanıcıyı itecektir.
    Ödeme güvenliği, e-ticaretin en temel kuralıdır. Müşterilerinizin banka hesap bilgilerinin güvende olması için SSL protokollerinin kurulu olması gerekecektir.

Özetlemek gerekirse, firmanızın online ticarette başarılı olabilmesi için kitleye hitap etmesi, hizmetiniz ile ilgili aramalarda ve sosyal medyada görünür olması, sitenin fonksiyonel ve kullanılabilir olması gerekir.
Tüm bunlar için ise yazılım, marka iletişimi, SEO, içerik yönetimi, reklamcılık, görsel tasarım gibi branşlarda uzmanlık gerekir. Ancak e-ticaret danışmanlık hizmeti alarak rekabet gücünüzü arttırabilirsiniz.

Danışmanlık Hizmeti Neden Gereklidir?

Yukarıda sözü geçen branşların tamamı ciddi uzmanlık gerektiriyor. E-ticaret alanında başarılı olmak için, tasarımdan SEO çalışmalarına kadar birçok alanda profesyonel çözümler üretmek gerekir.
Reklam kampanyanızın yanlış hedeflere yönelmesi, sitenizdeki görsel hiyerarşinin rahatsız edici olması, ödeme sisteminin yeterince güvenli olmaması, ürün görsellerindeki ve bilgilerindeki hatalar ve bunun gibi eksiklikler kullanıcıda kötü bir izlenim yaratacaktır. Ürün ve hizmet kaliteniz ne kadar iyi olursa olsun, ufak bir hata kullanıcının firmanız hakkındaki izlenimini etkileyerek müşteriye dönüşmesini engelleyecektir. Bu yüzden dijital pazarlamanın bütün aşamalarının profesyonel bir biçimde yürütüldüğünden emin olmalısınız. Bunun yolu da e-ticaret alanında uzman bir firmayla çalışmaktan geçer.

İnternetin potansiyelini kullanarak firmanızı büyütmek, satışlarınızı arttırmak ve girişimlerinizi uygulamaya koymak istiyorsanız, bizimle iletişime geçmeniz yeterlidir. 




Babür Karbey Vina

İçerik Yöneticisi - SEO Uzmanı

  • 23 Kasım 2017
  • Eticaret Uzmanı

E-Ticaret Sistemleri Kategorisindeki Diğer Yazılar