Ücretsiz Danışmanlık İçin Arayın : 0 224 222 82 62

İnstagram Reklamı (Sponsorlu) Nasıl Verilir?

23Kasım2017

İnstagram Reklamı (Sponsorlu) Nasıl Verilir?

İnstagram Reklamı (Sponsorlu) Nasıl Verilir?


İnstagram günümüzde hemen herkesin kullandığı ve uzunvakitler geçirdiği bir sosyal paylaşım platformu. Bu yoğun kullanım,kullanıcıların aktif kalma süreleri ve ilgi alanlarını doğrudan takipedebilmeleri de Instagram’ ın reklam özelliğini büyük ölçüde değerli kılıyor.Marka bilinirliği, kampanya planması, kitle yönetimi yani ürün tanıtımı veetkileşimi açısından çok büyük bir yere sahip olan Instagram, doğru birplanlama ile satışlarınızı büyük ölçüde yükselmenize ve kitlenizi herkategoriden seçebilmenize olanak sağlayacaktır. Öyle ki tüm büyük markaların enönemli reklam kanadı şüphesiz Instagram’dır. Bu yazımız ile size ilk olarakInstagram’da nasıl reklam verebileceğinizi ve bir e-ticaret sitesi ile ilgilinasıl bir reklam çalışması yapabileceğinizi anlattık.

 

Peki Instagram Reklamları Nasıl Verilir?

 

İnstagram Reklamları, Facebook Reklam Yöneticisi özelliğitarafından yönetilmektedir. İlk olarak İnstagram profilinizi Facebook ReklamYönetisi üzerinden etkin hale getirmeniz gerekmektedir.

Daha sonra Instagram “Ayarlar” bölümüne girerek “İşletmeProfiline Geç” seçeneğine tıklamanız ve Instagram profilini ilgili FacebookSayfanız ile bağlamanız gerekiyor.

Resimli Anlatım;


Image title
















Not: Facebook sayfanız ile Instagram sayfanızın aynı konseptve marka olmasına dikkat etmenizde fayda var. Aksi takdirde Facebook sayfanız “Hayali Karakter” kategorisinde yer alıyorsa, Instagram profilinizde de “Hayali Karakter” ibaresi bulunacaktır. Eğer bir E-Ticaret profiliniz varsa, Facebook sayfanızın ilgili kategoride yer aldığına özellikle dikkat ediniz.

Bu işlemleri tamamladıktan, profilimizi işletme profilineçevirdikten sonra yapmamız gereken Facebook Reklam Yöneticisi platformunagirmektedir. Reklam Yöneticisi’ ne girdiğinizde karşınıza aşağıdaki gibi birsayfa çıkacaktır. Bu sayfadan yapmak istediğiniz reklam çalışmasını seçebilir,doğru seçimler ve hedef kitleler ile doğrudan satışlarınıza büyük ölçüde kazanç sağlayabilirsiniz.


 

Image title




 
















Yukarıdaki görselde yer alan kategoriler etkinliğinize ve hedefinize yönelik bölümlerdir. Eğer siz ne yapmak istediğinizi bilerek reklam yöneticisinde bulunuyorsanız işiniz çok kolay ve yanlış bir reklam çalışmasın adönüşmeden amacına uygun bir sonuç verecektir.

 

Facebook Reklam Yöneticisi Kategorileri Nedir?

Karşınıza çıkan bir çok birbirine benzeyen ya da kategoriadı ile sizleri bilinmeze çeken bu bölümlerin tek tek açıklaması şu şekildedir.


Bilinirlik

Bilinirlik kategorisinin altında iki adet reklam modeli yeralmaktadır. Marka Bilinirliği Artırma ve Etkileşim

 

1.       Marka Bilinirliği Artırma;  Tarafınızca belirlenen hedef kitle seçimleri doğrultusunda markanızın bilinirliğini artırmanıza yardımcı olan reklam modelidir. Reklamlarınızı hangi kitlelere göstermek ve markanızla tanıştırmak istediğinizi bilmeniz çok önemlidir. Örneğin; bir kadın iç giyim markanız varsa, hedefleme yaparken erkekleri de hedeflemek ve erkek ilgi alanlarını hedefe eklemek tanıtım çalışmanız için olumsuz etkileşimler yaratmakla birlikte, reklam bütçenizi de yanlış kullanmanıza sebep olacaktır.

2.       Etkileşim ; Hazırlamış olduğunuz gönderinizi daha fazla ön plana çıkararak gönderi etkileşimini artırmanıza(yorum,beğeni,paylaşma) ve sayfa etkileşiminizi yükselterek yeni kitleler edinmenizi sağlar.

 

Değerlendirme

Değerlendirme kategorisi altında 5 reklam modeli yer almaktadır. Trafik ,Etkileşim, Uygulama Yüklemeleri, Video Görüntülemeleri ve Potansiyel Müşteri Bulma modelleridir.Bu reklam modelleri yine her modelde olduğu gibi doğru hedeflemeler doğrultusunda, internet sitenizin trafiğini ve etkinliğini artırmaya, ürün tanıtımlarının doğru anlaşılmasına ve müşteri verileri toplamanıza yardımcı olmaktadır.

 

1.      Trafik ; İnternet sitenize yönlendirecek gönderiler oluşturarak internet sitenizin etkinliğini, trafiğini (ziyaretçi) artırabilirsiniz. Bu reklam modeli ile bir çalışma yapmak istiyorsanız, tıklanabilir bağlantılara yönelik çalışma yapmanızda fayda var.

2.      Etkileşim; Kişilerin Instagram üzerinde etkileşime geçmesine yönelik reklam modelidir. Yorum, beğeni ve paylaşıma yönelik etkileşimli tetiklemeye yarar.

3.       Uygulama yüklemeleri ; Bir mobil uygulamanız varsa ve bunu kitlelere duyurmak istiyorsanız, bu reklam modeli ile uygulamanızın indirme sayfasına yönlendirmeler yapabilirsiniz.

4.       Video Görüntülemeleri ; Ürün tanıtımları, rehber, keşif, eğlence vb. ürettiğiniz video içeriklerinizin izlenme oranını artırmak ve sayfa trafiği almanıza yardımcı olan reklammodelidir.

5.       Potansiyel Müşteri Bulma ; İşletmenizle ilgilenecek, onlardan bir çok bilgiler talep ederek meslek, ilgi alanı gibi birçok sorunun cevabı üzerinden etkileşime geçmenize ve bilgi toplamanıza yardımcı olan reklam modelidir. Eğer bir data oluşturmak istiyorsanız bu reklam modeli işinize çok yarayacak.

 

Dönüşüm

Dönüşüm kategorisinde 3 reklam modeli yer almakta olup bunlar Dönüşümler , Ürün Kataloğu Satışları ve Mağaza Ziyaretleri olarak bölümlendirilmiştir.

 

1.      Dönüşümler; Hazırladığınız reklam veya tanıtımın hedefindeki kişilerin iletişimbilgilerini vermelerini ve üye olmalarını sağlamaktadır. Bu topladığınız bilgiler ışığında reklamınız ile ilgilenen kişilerle iletişim kurabilir, re-marketing çalışmalarında kullanabilirsiniz.

2.      Ürün Kataloğu Satışları ; Facebook üzerinde bir mağazanız veya ütün kataloğunuz varsa, bu reklam modeli ile mağaza satışlarınıza ve ürün kataloğunuza yönelik satış çalışmaları yapabilirsiniz.

3.      Mağaza Ziyaretleri; Bu reklam modeli e-ticaret sitenizin dışında bir fiziki mağazanız varsa, hedeflenen kişileri oraya yönlendirmenizi sağlayan reklam modelidir. Mağazanızın lokasyonuna müşteri çekmek için en faydalı seçenek “Mağaza Ziyaretleri” reklam modelidir. Fiziki satışlarınıza etki ederek, müşterilerinize ayrıca internet siteniz, yani e-ticaret sisteminiz üzerinde de var olmasını sağlayabilirsiniz. Müşterileriniz ile birebir tanışma şansınız ve onlara kalitenizi doğrudan göstermeniz için önemli bir reklam modeli olduğunu unutmayınız.

 

İnstagram – Facebook reklam modelleri ve bölümlerinin açıklamaları bu şekildedir. İleriki yazılarımızda, doğru reklamın nasıl belirleneceğini ve reklam ölçümlerinin raporu doğrultusunda yeniden pazarlamanın nasıl yapılacağına yönelik yazılarımız olacaktır.

 

Not : Eğer tüm bunlar için vaktiniz, enerjinizya da bir ekibiniz olmadığını düşünüyorsanız bizimle hemen iletişime geçerekbir E-Ticaret Uzmanı ile satışlarınızı katlayabilirsiniz.

 

Onur Toraman

Dijital Pazarlama Uzmanı - Yazar

www.eticaretuzmani.com.tr



  • 23 Kasım 2017
  • Eticaret Uzmanı

Dijital Pazarlama Kategorisindeki Diğer Yazılar